Navigation:  Menuen > Toolbar Knapper >

Fraværsplan

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Fraværsplanen benyttes til at oprette oprette og redigerer fravær for medarbejderne hvor man gerne vil have en oversigt over "alle" medarbejdere samtidig.

Øverst kan du sætte et filter op for de medarbejdere og fraværs du vil have med i oversigten.

For at oprette fravær for en eller flere medarbejdere trækker du bare en boks (tryk venstre museknap ned i på første dag og første medarbejder der skal oprettes fravær for) over den periode og de medarbejdere der skal oprettes fravær for.

Når du slipper musen igen, vises en liste over mulige fravær som kan vælge og du klikker på den rigtige. Hvis der ikke er nogle fravær i listen skal du have oprette nogen. (Se opret fravær).

Du kan rette tidligere oprettet fravær ved at klikke med højre museknap på et allerede oprettet fravær.

Helligdage:

Hvis du vil oprette fravær på en helligdag, må du ikke vælge mere en en dag (højreklik direkte på dagen).

Hvis du opretter fravær over flere dage, springer systemet helligdagene over.

Prikkerne i uge 2 viser de medarbejdere der ikke er mødt (som systemet forventer skulle være mødt). Det aktiveres ved at trykke knappen ned.

Felterne i uge 6 viser en forespørgsel om fravær fra en medarbejder. Her er det Irene der via web modulet har bedt om at få ferie i uge 6. Det kan du afvise eller godkende ved at trykke højre museknap ned over feltet. I begge tilfældet får medarbejderen besked om hvad du har valgt. (En godkendelse opretter straks fraværet for dig).